واردات لباسهای دخترانه و زنانه جدید tel : 02140553447

واردات و تولید لباس‌های راحتی، خانگی، اسپرت، زنانه

  
  

لیست قیمت با عکس

پارچه تریکو

دانستنیهای پوشاک

 تریکو چیست؟

تریکو ، یک واژه انگلیسی به نام tricot است ک ازنوع خاصی است که وجود دارد. در اکثر موارد و در بین عموم، تریکو با بافت های حلقوی پودی یا همان    knitting  است که در دو نوع تخت و گرد فرآوری می شود.

پارچه ترکیودر لباس زنانه بافت تریکو برای لباسهای زنانه

 

نکاتی  مهمی که در خرید پارچه تریکو باید بدانید

جهت خرید پارچه گردباف و تولید انبوه اطلاعاتی باید هنگام خرید بدانید   در مورد تهیه پارچه گردباف رازهایی وجود دارد که معمولا تولیدکنندگان و فروشندگان پارچه تریکو و تعدا کمی از خریداران حرفه ای از این اطلاعات آگاهی دارند که هنگام تولید با مشکل خاصی مواجه نمی شوند. همچنین دانستن این اطلاعات کمک می کند که فروشندگان، شما را به عنوان خریداری حرفه ای بشناسند و خریدی مناسب و درست با توجه به نیاز خود داشته باشید. در ادامه به طور خلاصه به این موارد اشاره می کنیم.

  • جنس نخ پارچه ای که از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید به آن توجهه شود.
  • انتخاب نوع بافت پارچه گردباف:که شامل نوع بافت، جنسیت و تکمیل پارچه گردباف بر خصوصیات آن بیشترین تاثیر را دارد.
  • برندینگ و نام های تجاری معروف و موجود در بازار.
  • با اهمیت بودن وزن مخصوص آن وبا توجهه به متراژ در کیلوگرم پارچه های تریکو در پروسه خرید و فروش بر حسب کیلوگرم محاسبه می شوند. یعنی هر کیلو از پارچه چند متر است
  • عرض استاندارد تکمیل شده پارچه تریکو نیز یکی از شاخص هاست:عرض پارچه در  هنگام چیدمان و الگو برداری و برش بسیار مهم است که می تواند عددی بین ۹۰ تا ۱۵۰ باشد. عرض های نامناسب پارچه پرتی بسیاری خواهد شد. در غیر اینصورت متحمل هزینه بیشتری خواهید شد .
  • خرید پارچه راه راه رینگر: این پارچه ها، راه راه هستند و هنگان دوخت باید در یک ردیف با هم جفت شوند و دوخته شوندکه به میزان زیبایی آن می افزاید ،که به جز هنر برش، مناسب بودن پارچه نیز ضروری است. کجی طرح راه راه در پارچه های پنبه یکرو بسیار دیده می شود که به دلیل تاب s و z نخ آن ها است
  • .دقت کنید که پارچه های ارزان بی دلیارزانیستنهنگام خرید دقت کنید در مرحله اول به عنوان نمونه مقدار کمی از پارچه را خریداری کنید.
  • لول شدگی: لول شدن پارچه گردباف در زمان برش و دوخت، زحمت فراوانی را برای تولیدکننده در پی خواهد داشت. معمولا مهم ترین دلیل لول شدن پارچه تریکو، مربوط به تکمیل و کامپکت آن است. پارچه های دارای مواد این مشکل را بیشتر دارند. علت آن این است که برای پارچه های دارای مواد از درجه حرارت کمتری در زمان کامپکت استفاده می شود. راهکار مناسب برای مواجه نشدن با این مساله خرید مقداری کم از پارچه، جهت انجام آزمایش و نمونه گیری است.
  • عملیات تکمیلی بر پارچه ها و تاثیر در قیمت پارچه تریکودر پارچه های تریکو بعد از جنس نخ، عواملی مانند نوع بافت، رنگ، طرح چاپ و عملیات تکمیل اعمال شده روی قیمت نهایی پارچه تاثیرگذار است. اگر برای خرید پارچه تریکو به بازار مراجعه کردید و قیمت های متفاوتی را شنیدید، چرایی تفاوت قیمت را در جنس نخ و عملیات اعمال شده روی پارچه جستجو کنید.

روشی به صرفه برای تهیه پارچه گردباف ( تریکو )

یک روش برای تهیه پارچه گردباف ( تریکو )، انجام پروسه تولید آن توسط فرد است. این روش به همان نسبت که داری مزایایی است، نیاز به ریسک پذیری بالایی نیز دارد. به غیر از آن  نکات و پیش نیازهای مهمی را باید در نظر گرفت.

مزایا

  • تولید پارچه برای تولیدی می تواند بر قیمت پارچه بسیار تاثیر بگذارد.
  • در انتخاب نوع، جنس و رنگ، دست تولیدکننده بازتر خواهد بود.

پیش نیازها

  • به سرمایه قابل توجهی نیاز دارد (به دلیل حداقل تولید کارمزدی بافندگان).
  • به دانش و شناخت بالایی نیاز دارد.

محبوبیت تریکو و کسب و کار در زمینه تریکو

فعالیت های وابسته به تریکو، کشباف و گردباف به دلیل ویژگی های مثبت، مورد توجه بسیاری از فعالان پوشاک و نساجی در ایران قرار گرفته و طبق آمار غیررسمی، فعالان رغبت بیشتری به راه اندازی کسب و کار در این زمینه دارند.

همه افراد به نحوی از تریکو استفاده می کنند؛ عمده جوراب ها و لباس های زیر با این نوع پارچه تولید می شود. پس حتی اگر آمار را در نظر نگیریم، با حسابی سرانگشتی به گستردگی بازار تریکو پی خواهیم برد.

گستردگی بازار تریکو، یکی از عواملی است که توجه فعالان از جمله تولیدکنندگان و فروشندگان را به خود جلب می کند. از آنجا که معمولا لباس های تریکو دارای قیمت های مناسب تری هستند، تقریبا اکثر اقشار جامعه را از لحاظ اقتصادی پوشش می دهند؛ همچنین انعطاف پذیری بالای آن ها شده تا بتوانند در سبد کالاهای لوکس نیز قرار گیرند.

برخی از فعالیت های وابسته به تریکو، نسبت به سایر حوزه های پوشاک (مانند فاستونی و چرم) دارای پیچیدگی کمتری هستند و راه اندازی آسان تری دارند که این موضوع سبب شده تا در اولویت قرار گیرند؛ به عنوان مثال می توان به کسب و کار تی شرت های چاپی (با سرمایه زیر ۵ ملیون) و جوراب بافی (بررسی و نحوه ی راه اندازی تولید جوراب) اشاره کرد.

دو صنف کشباف و جوراب و صنف تولید کنندگان و فروشندگان لباس، رابطه مستقیمی با تریکو دارند. مجوزهای حوزه مربوط به تریکو، از طریق این تشکیلات در هر شهری صادر می شود.

پر فروش ترین ها

آریانا ترک هر ماه چهار مدل از بهترین و پر فروش ترین لباس ها را به شما معرفی مینماید تا بتوانید در انتخاب خود دقت کافی را داشته باشید